Wednesday 26 December 2012

Čiapka 1 - pre maminu




 Táto čiapka je veľmi dobrá pre začiatočníkov. Odporúčam začať s projektmi, na ktoré sa používa veľmi hrubá vlna, pretože projekt ide rýchlejšie a neodradí vás. Teraz, keď som sa už trošku zlepšila, takáto čiapka mi trvá asi 2 hodinky. Postup je nasledovný:

Robila som ju na 10 mm ihliciach a nahodila si 50 očiek. ( Obvod mojej hlavy je 56 cm). Vlna je dosť hrubá. Treba sa pozrieť na papierik na klbku, keď kupujete vlnu, na aké ihlice sa odporúča. Počet očiek môže byť potom niekde medzi 40-56 - podľa veľkosti hlavy. Pozor, iba párny počet očiek, aby potom neskončili vedľa seba dve hladká, alebo dve obratká.

Budeme potrebovať pomôcky na fotke:


1.5 až 2 klbká 100 gramovej vlny
10mm káblikové ihlice
1 označovač
ihla na vlnu
háčik
nožnice

Takže na káblikové ihlice nahodíme 50 očiek. Spojíme konce, ako sme si to už ukazovali vo videách pri štrikovaní ponožky ( aj čiapky). Štrikujeme hladko jeden riadok za druhým - 4 až 5 riadkov - tento štýl nám vlastne pekne 'zroluje' okraj. Nezabudnite si pred spojením pletenia 'do kruhu' hodiť označovač medzi prvé a posledné očko, aby ste vedeli začiatok a koniec každého riadku.


Ďalej štrikujeme hladko-obratko, hladko-obratko do kruhu, pokiaľ nám čiapka nemeria 30 cm od okraja hore. Alebo akokoľvek dlhú ju chcete mať. Keď ste spokojní s dĺžkou, odstrihneme vlnu - necháme si asi 30 cm dlhý koniec, ktorý sa navlečie na ihlu a prejdeme ihlou cez všetky očká zaradom od prvého po posledné. Zatiahneme poriadne, aby sa nám čiapka 'zatvorila' a vtiahneme vlnu ihlou do vnútra čiapky, kde ju môžeme zakamuflovať háčikom a odstrihnúť nadbytočnú vlnu.
Konček, ktorý ostal visieť keď ste si nahodili očká na ihlicu sa dá pekne háčikom vpliesť do čiapky, aby ho nebolo vidieť.
Hotovo. Áno, také jednoduché ;)

3 comments:

Bea said...

kolko klbiek vlny budem potrebovat na ustrikovanie jednej ciapky pre dospeleho cloveka?

Bea said...

kolko klbiek budem potrebovat na ustrikovanie jednej ciapky pre dospeleho cloveka?

Žienka domáca said...

Ja som pouzila jeden a pol (100g). Ale takisto aj z tensej vlny (50g) mi vysla ciapka z jeden a pol klbka. :)